Підготовка висококваліфікованих науково-педагогічних кадрів, здатних до дослідницько-інноваційної, науково-педагогічної діяльності та розв'язання актуальних проблем у сфері початкової освіти.
Набуття загальних та фахових компетентностей, достатніх для продукування нових ідей щодо розроблення і впровадження методології та методики дослідницької роботи, створення нових освітніх технологій, розв’язання комплексної проблеми початкової освіти, здійснення викладацької роботи у закладах фахової передвищої й вищої освіти.
освітній процес на першому рівні (початкова освіта) повної загальної середньої освіти та рівнях фахової передвищої й вищої освіти з підготовки вчителя початкової школи.
набуття здобувачами вищої освіти здатності продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми початкової освіти, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження у сфері професійної діяльності.
базується на концептуальних та методологічних засадах процесу навчання, виховання, розвитку здобувачів першого рівня (початкова освіта) повної загальної середньої освіти та професійної підготовки здобувачів фахової передвищої й вищої педагогічної освіти в галузі та на межі галузей знань або професійної діяльності.
методи збору, обробки й аналізу інформації; психолого-педагогічні методи; методи математичної статистики; методи проєктної, наукової та дослідно-експериментальної діяльності; методики інтегрування наукового знання, сучасні цифрові технології.
мультимедійне обладнання, спеціалізовані інформаційні системи та програмне забезпечення; бібліотечні ресурси, зокрема електронні; апаратні засоби мережевої комунікації.
Освітньо-наукова, академічна
Педагогічна освіта та наукові дослідження в галузі початкової освіти.
початкова освіта, підготовка вчителя / викладача, науково-педагогічна діяльність, загальна педагогіка, історія педагогіки, порівняльна педагогіка, методологія та методи дослідження, методики викладання, фахові дисципліни.
Наскрізна практична педагогічна підготовка у закладах вищої освіти. Активне залучення аспірантів до діяльності наукових шкіл Житомирського державного університету імені Івана Франка педагогічного спрямування; консультації та педагогічний супровід у процесі підготовки.
Відповідно до здобутої спеціальності випускник аспірантури може працювати на посадах наукових, науково-педагогічних працівників у
наукових установах і закладах вищої освіти, інших установах та організаціях, що здійснюють дослідження у сфері початкової освіти.
Працевлаштування випускників освітніх програм за спеціальністю 013 Початкова освіта третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти може здійснюватися на таких посадах:
2310 Викладачі закладів вищої освіти
2331 Професіонали в галузі методів навчання
2351.1 Наукові співробітники (методи навчання)
2359.1 Інші наукові співробітники в галузі навчання
Здобуття наукового ступеня доктора наук та додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих.
Проблемно-орієнтований стиль викладання, студентоцентроване навчання, самоосвіта, практично-орієнтоване навчання, контекстно-професійні форми діяльності, індивідуальна робота, проєктна робота.
поточний, підсумковий, самоконтроль.
усне та письмове опитування, тестові завдання, заліки, екзамени, захисти звіту практики, атестація.
Система підсумкового оцінювання будується на умовах академічної доброчесності та прозорості.
4-х бальна шкала (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); 2-рівнева шкала (зараховано/не зараховано); 100-бальна шкала за системою ECTS (A,B,C,D,Е,F,FX).
У викладанні компонентів освітньо-наукової програми беруть участь викладачі з науковими ступенями та вченими званнями. Вони мають кваліфікацію відповідно до спеціальності, здійснюють дослідницьку, управлінську, інноваційну або творчу роботу за фахом.
1. Проведення лекцій з навчальних дисциплін науково-педагогічними (науковими) працівниками відповідної спеціальності за основним місцем роботи (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
а) які мають науковий ступінь та/або вчене звання – 100%
б) які мають науковий ступінь доктора наук або вчене звання професора 76%
2. Проведення лекцій з навчальних дисциплін, що забезпечують формування професійних компетентностей, науково-педагогічними (науковими) працівниками, які є визнаними професіоналами з досвідом роботи за фахом (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
- дослідницької, управлінської, інноваційної або творчої роботи за фахом 100%
Наявність сертифіката відповідно до Загальноєвропейської рекомендації із мовної освіти на рівні не нижче В2 з іноземної мови або кваліфікаційні документи (диплом про вищу освіту, науковий ступінь) (3 особи).
Матеріально-технічна база ННІ педагогіки, в якому відбувається підготовка фахівців за освітньо-науковою програмою, є достатньою для забезпечення навчального процесу: наявні навчальні аудиторії, обладнані навчальні кабінети, комп’ютерні класи, бібліотеки ін.; існують точки бездротового доступу до мережі Інтернет.
Освітній процес забезпечений мультимедійним обладнанням, інформаційними матеріалами відповідно до вимог освітньо-наукової програми та програм навчальних дисциплін.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення включає інтернет ресурси університету: офіційний веб-сайт закладу освіти (https://zu.edu.ua), де розміщена основна інформація про його діяльність (структура, ліцензія та сертифікати про акредитацію, навчальні й наукові структурні підрозділи та їх склад, перелік навчальних дисциплін, правила прийому та ін.); портал університету; електронну бібліотеку, електронний каталог, необмежений, у тому числі бездротовий, доступ до мережі Internet; бібліотеки та читальні зали університету.
Бібліотека, читальні зали університету мають достатню наповненість вітчизняними та закордонними фаховими періодичними виданнями відповідно до профілю підготовки фахівців. У центральному корпусі бібліотеки та галузевих читальних залах облаштовані комп’ютеризовані робочі місця для здобувачів та викладачів, з доступом до наукометричних баз Scopus та Web of Science. Працює довідкова служба “Запитай бібліотекаря”.
Освітній процес забезпечують навчальні та робочі навчальні плани, графік навчального процесу, навчально-методичні комплекси (навчальні та робочі програми навчальних дисциплін, дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти, програми практик тощо).
На основі двосторонніх угод між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти: Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського; Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка; Харківською гуманітарно-педагогічною академією, Рівненським державним гуманітарним університетом
На основі двосторонніх угод між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та провідними університетами Польщі (Академія Ігнатіанум, Варшавський університет, Жешувський університет, Міжнародна академія прикладних наук в Ломжі (Вища школа агробізнесу), Ягеллонський університет у Кракові), а також в межах конкурсу Еразмус+.
Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації.
Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання комплексної проблеми у сфері початкової освіти та/або на межі з іншими спеціальностями, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Дисертація не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Дисертація має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти. Дисертація має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Максимальний та/або мінімальний обсяг основного тексту дисертації (без списку літератури і додатків) становить 6,5-9 авторських аркушів, оформлених відповідно до вимог установлених МОН України.