підготовка висококваліфікованих, науково-педагогічних кадрів, здатних до науково-експериментальної, науково-педагогічної діяльності та розв’язання актуальних проблем у системі дошкільної освіти, готових до постійного самовдосконалення, соціальної та професійної мобільності, конкурентоспроможних в Україні та світі.
формування здатності виявляти, ставити та вирішувати комплексні проблеми дослідницького характеру в сфері дошкільної освіти із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності; формування компетентностей застосовувати методологію і методи наукової та педагогічної діяльності, проводити наукові дослідження, здійснювати викладацьку, організаційно-методичну, науково-педагогічну діяльності в закладах вищої освіти; формування здатності розробляти та реалізовувати інноваційні проєкти в галузі дошкільної освіти; формування здатності організувати науково-дослідницьку діяльність здобувачів вищої освіти.
проблеми, явища та процеси в дошкільній освіті.
набуття здатності продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми з дошкільної освіти у професійній та/або дослідницько-інноваційній діяльності, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення для сфери дошкільної освіти.
наукові концепції, теорії дошкільної освіти, педагогіки і психології, методологія і методи науково-педагогічних досліджень.
методи прогнозування (форсайт), індивідуалізації викладання та навчання, інтегрованого навчання, ІТ-технології, особистісно-орієнтовані технології, технології відкритого навчання, технологія співробітництва, тренінгові технології.
спеціалізоване програмне забезпечення для інтерактивного навчання, інформаційні системи та мультимедійне обладнання.
Освітньо-наукова, академічна
Доктор філософії з дошкільної освіти має оволодіти поглибленими теоретичними та практичними знаннями, компетентностями, методологією, методами, технологіями для здійснення науково-дослідницької, проєктної, інноваційної, організаційно-методичної діяльності та викладання педагогічних та методичних дисциплін в закладах фахової передвищої, вищої освіти з підготовки фахівців для системи дошкільної освіти.
Дошкільна освіта та наукові дослідження в галузі дошкільної освіти.
дошкільна освіта, наукове дослідження, методологія та методи дослідження, підготовка фахівців для системи дошкільної освіти, науково-педагогічна діяльність, дошкільна педагогіка, методика викладання, фахові дисципліни.
Інтеграція практичної підготовки на основі науково-дослідницької діяльності та науково-педагогічної діяльності в закладах вищої освіти та закладах дошкільної освіти.
Спрямованість на підготовку науково-педагогічних кадрів для регіону.
Активна участь аспірантів у діяльності наукових лабораторій та центрів педагогічного спрямування Житомирського державного університету імені Івана Франка.
Відповідно до здобутої спеціальності випускник аспірантури може працювати у закладах вищої освіти, наукових установах, в органах виконавчої влади; виконувати зазначені професійні роботи згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України (Класифікатор професій (ДК 003: 2010) зі змінами, затвердженими наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 4 березня 2016 року № 394):
2322 Викладач закладу фахової передвищої освіти
2310.2 Викладач закладу вищої освіти.
2351.1 Молодший науковий співробітник (методи навчання)
2351 Професіонали в галузі методів навчання
2351.1 Наукові співробітники (методи навчання)
Проблемно-орієнтований, особистісно-орієнтований стиль викладання, студентоцентроване навчання, самоосвіта, практично-орієнтоване навчання, контекстно-професійні форми діяльності, науково-дослідницька, проєктна діяльність, індивідуальна робота.
поточний, підсумковий, самоконтроль.
усне та письмове опитування, тестові завдання, заліки, екзамени, захисти звіту практики, атестація.
4-х бальна шкала (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); 2-рівнева шкала (зараховано/не зараховано); 100-бальна шкала за системою ECTS (A,B,C,D,Е,F,FX).
У викладанні компонентів освітньо-наукової програми беруть участь викладачі з науковими ступенями та вченими званнями. Вони мають кваліфікацію відповідно до спеціальності, здійснюють дослідницьку, управлінську, інноваційну або творчу роботу за фахом.
1. Проведення лекцій з навчальних дисциплін науково-педагогічними (науковими) працівниками відповідної спеціальності за основним місцем роботи (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
а) які мають науковий ступінь та/або вчене звання – 100%
б) які мають науковий ступінь доктора наук або вчене звання професора 60 %.
2. Проведення лекцій з навчальних дисциплін, що забезпечують формування професійних компетентностей, науково-педагогічними (науковими) працівниками, які є визнаними професіоналами з досвідом роботи за фахом (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
- дослідницької, управлінської, інноваційної або творчої роботи за фахом 100%
Наявність сертифіката відповідно до Загальноєвропейської рекомендації із мовної освіти на рівні не нижче В2 з іноземної мови або кваліфікаційні документи (диплом про вищу освіту, науковий ступінь) (4 особи).
Матеріально-технічна база ННІ педагогіки, в якому відбувається підготовка фахівців за освітньо-науковою програмою, є достатньою для забезпечення навчального процесу: наявні навчальні аудиторії, обладнані навчальні кабінети, комп’ютерні класи, бібліотеки ін.; існують точки бездротового доступу до мережі Інтернет.
Освітній процес забезпечений мультимедійним обладнанням, інформаційними матеріалами відповідно до вимог освітньо-наукової програми та програм навчальних дисциплін.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення включає інтернет ресурси університету: офіційний веб-сайт закладу освіти (https://zu.edu.ua), де розміщена основна інформація про його діяльність (структура, ліцензія та сертифікати про акредитацію, навчальні й наукові структурні підрозділи та їх склад, перелік навчальних дисциплін, правила прийому та ін.); портал університету; електронну бібліотеку, електронний каталог, необмежений, у тому числі бездротовий, доступ до мережі Internet; бібліотеки та читальні зали університету.
Бібліотека, читальні зали університету мають достатню наповненість вітчизняними та закордонними фаховими періодичними виданнями відповідно до профілю підготовки фахівців. У центральному корпусі бібліотеки та галузевих читальних залах облаштовані комп’ютеризовані робочі місця для здобувачів та викладачів, з доступом до наукометричних баз Scopus та Web of Science. Працює довідкова служба «Запитай бібліотекаря».
Освітній процес забезпечують навчальні та робочі навчальні плани, графік навчального процесу, навчально-методичні комплекси (навчальні та робочі програми навчальних дисциплін, дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти, програми практик тощо).
На основі двосторонніх договорів між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та університетами України:
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка;
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія;
- Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.
На основі двосторонніх договорів між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та зарубіжними закладами вищої освіти, взаємозамінність залікових кредитів, участь у програмі подвійного дипломування та закордонного стажування:
- Поморська академія (м. Слупськ, Республіка Польща);
- Академія імені Яна Длугоша в Ченстохові (Гуманітарно-природничий університет імені Яна Длугоша в Ченстохові, Республіка Польща);
- Університет Парми (Італія);
- Університет економіки в Бидгощі (Республіка Польща);
- Міжнародна академія прикладних наук у Ломжі, м. Ломж, (Республіка Польща);
- Варшавський університет (Факультет педагогіки, кафедра ранньої освіти та підготовки вчителів);
- Вища школа менеджменту у Варшаві (Республіка Польща).
Атестація докторів філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації.
Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, яке пропонує розв’язання комплексної проблеми з дошкільної освіти або на її межі з іншими спеціальностями, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.
Дисертація не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Дисертація має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Дисертація має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Максимальний та/або мінімальний обсяг основного тексту дисертації (без списку літератури і додатків) має становити 6,5-9 авторських аркушів, оформлених відповідно до вимог установлених МОН України.