Підготовка висококваліфікованих науково-педагогічних кадрів, здатних до дослідницько-інноваційної, науково-педагогічної діяльності та розв'язання актуальних проблем у сфері освіти.
Набуття загальних та фахових компетентностей, достатніх для продукування нових ідей щодо розроблення і впровадження методології та методики дослідницької роботи, створення нових освітніх технологій, розв’язання важливої наукової чи прикладної проблеми, яка має загальнонаціональне або світове значення, здійснення викладацької роботи у закладах передвищої фахової та вищої освіти.
системи освіти; освітні процеси у формальній, неформальній та інформальній освіті; узагальнений соціально-педагогічний досвід, висвітлений у педагогічних теоріях, концепціях, контекстних (професійно орієнтованих) практиках, організація і забезпечення освітнього процесу у закладах вищої освіти з підготовки фахівців до реалізації науково-дослідної та прикладної діяльності в галузі загальної, порівняльної педагогіки та історії педагогіки.
підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних розв’язувати комплексні проблеми професійного та/або дослідницького характеру у галузі загальної, порівняльної педагогіки та історії педагогіки, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики; формування готовності вирішувати актуальні проблеми педагогічної науки та освітньої практики шляхом проведення власного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення;
формування компетентностей використовувати набуті знання та вміння у професійній (викладацькій, виховній, науково-дослідницькій, аналітичній, консультативній, комунікативній, організаційно-методичній) діяльності.
базується на передових концептуальних та методологічних знаннях науково-дослідного та професійного характеру (теорії, концепції наук про освіту, принципи їх використання тощо), які забезпечують формування загальних і спеціальних компетентностей педагога-дослідника.
загально-логічні, теоретичні, емпіричні методи наукового пізнання, інформаційні системи і технології, методи математичного моделювання, аналізу, синтезу, наукового прогнозування, оптимізації, пов’язані з теоретичними та експериментальними дослідженнями у галузі загальної, порівняльної педагогіки та історії педагогіки.
комп’ютерна техніка і мультимедійне обладнання; мережеві системи пошуку та обробки інформації; бібліотечні ресурси та технології, зокрема електронні.
Освітньо-наукова, академічна
Педагогічна освіта та наукові дослідження в галузі освітніх, педагогічних наук.
педагогічна освіта, підготовка вчителя / викладача, науково-педагогічна діяльність, загальна педагогіка, історія педагогіки, порівняльна педагогіка, методологія та методи дослідження, методика викладання, фахові дисципліни
Наскрізна практична педагогічна підготовка у закладах вищої освіти. Активне залучення аспірантів до діяльності наукових шкіл Житомирського державного університету імені Івана Франка педагогічного спрямування; консультації та педагогічний супровід у процесі підготовки.
Відповідно до здобутої спеціальності випускник аспірантури може працювати у закладах вищої освіти, наукових установах, в органах виконавчої влади; виконувати зазначені професійні роботи згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України (Класифікатор професій (ДК 003: 2010) зі змінами, затвердженими наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 4 березня 2016 року № 394):
2310 Викладачі університетів та вищих навчальних закладів
2310.2 Інші викладачі університетів та вищих навчальних закладів
2351 Професіонали в галузі методів навчання
2351.1 Наукові співробітники (методи навчання)
2351.2 Інші професіонали в галузі методів навчання
2359.1 Інші наукові співробітники в галузі навчання
2359.2 Інші професіонали в галузі навчання.
Проблемно-орієнтований стиль викладання, студентоцентроване навчання, самоосвіта, практично-орієнтоване навчання, контекстно-професійні форми діяльності, індивідуальна робота, проєктна робота
поточний, підсумковий, самоконтроль.
усне та письмове опитування, тестові завдання, заліки, екзамени, захисти звіту практики, атестація.
Система підсумкового оцінювання будується на умовах академічної доброчесності та прозорості.
4-х бальна шкала (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); 2-рівнева шкала (зараховано/не зараховано); 100-бальна шкала за системою ECTS (A,B,C,D,Е,F,FX).
У викладанні компонентів освітньо-наукової програми беруть участь викладачі з науковими ступенями та вченими званнями. Вони мають кваліфікацію відповідно до спеціальності, здійснюють дослідницьку, управлінську, інноваційну або творчу роботу за фахом.
1. Проведення лекцій з навчальних дисциплін науково-педагогічними (науковими) працівниками відповідної спеціальності за основним місцем роботи (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
а) які мають науковий ступінь та/або вчене звання – 100%
б) які мають науковий ступінь доктора наук або вчене звання професора 76%
2. Проведення лекцій з навчальних дисциплін, що забезпечують формування професійних компетентностей, науково-педагогічними (науковими) працівниками, які є визнаними професіоналами з досвідом роботи за фахом (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
- дослідницької, управлінської, інноваційної або творчої роботи за фахом 100%
Наявність сертифіката відповідно до Загальноєвропейської рекомендації із мовної освіти на рівні не нижче В2 з іноземної мови або кваліфікаційні документи (диплом про вищу освіту, науковий ступінь) (3 особи).
Матеріально-технічна база ННІ педагогіки, в якому відбувається підготовка фахівців за освітньо-науковою програмою, є достатньою для забезпечення навчального процесу: наявні навчальні аудиторії, обладнані навчальні кабінети, комп’ютерні класи, бібліотеки ін.; існують точки бездротового доступу до мережі Інтернет.
Освітній процес забезпечений мультимедійним обладнанням, інформаційними матеріалами відповідно до вимог освітньо-наукової програми та програм навчальних дисциплін.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення включає інтернет ресурси університету: офіційний веб-сайт закладу освіти (https://zu.edu.ua), де розміщена основна інформація про його діяльність (структура, ліцензія та сертифікати про акредитацію, навчальні й наукові структурні підрозділи та їх склад, перелік навчальних дисциплін, правила прийому та ін.); портал університету; електронну бібліотеку, електронний каталог, необмежений, у тому числі бездротовий, доступ до мережі Internet; бібліотеки та читальні зали університету.
Бібліотека, читальні зали університету мають достатню наповненість вітчизняними та закордонними фаховими періодичними виданнями відповідно до профілю підготовки фахівців. У центральному корпусі бібліотеки та галузевих читальних залах облаштовані комп’ютеризовані робочі місця для здобувачів та викладачів, з доступом до наукометричних баз Scopus та Web of Science. Працює довідкова служба “Запитай бібліотекаря”.
Освітній процес забезпечують навчальні та робочі навчальні плани, графік навчального процесу, навчально-методичні комплекси (навчальні та робочі програми навчальних дисциплін, дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти, програми практик тощо).
На основі двосторонніх угод між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти: Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського; Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка; Харківською гуманітарно-педагогічною академією, Рівненським державним гуманітарним університетом.
На основі двосторонніх угод між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та провідними університетами Польщі (Академія Ігнатіанум, Варшавський університет, Жешувський університет, Міжнародна академія прикладних наук в Ломжі (Вища школа агробізнесу), Ягеллонський університет у Кракові), а також в межах конкурсу Еразмус+.
Атестація докторів філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації.
Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання комплексної проблеми в сфері педагогічної освіти або на її межі з іншими спеціальностями, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.
Дисертація не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Дисертація має бути розміщена на сайті закладу вищої освіти.
Дисертація має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Максимальний та/або мінімальний обсяг основного тексту дисертації (без списку літератури і додатків) має становити 6,5-9 авторських аркушів, оформлених відповідно до вимог установлених МОН України.