Назва англійською
Secondary Education (Mathematics and Computer Science)
Тип
Освітньо-професійна
Спеціальність
01 Освіта/Педагогіка / 014 Середня освіта / 014.04 Середня освіта (Математика)
Рік
2024
Статус
Діюча
Кафедра
Алгебри та геометрії
Рівень
Другий (Магістерський)
Форма здобуття освіти
очна (денна)
ID в EDBO
29298
Переглянути на Е-портфоліо
Номер сертифікату
06006903
Сертифікат виданий
Міністерством освіти і науки України (продовжено)
Номер рішення
133
Дата рішення
27.12.2018
Дійсний до
01.07.2025

Гарант
Фонарюк Олена Василівна

Освітня кваліфікація
магістр середньої освіти (Математика).
Термін навчання
1 рік 4 місяці
Професійна кваліфікація
магістр середньої освіти (Математика). Вчитель математики, викладач закладу фахової передвищої освіти. Вчитель інформатики, викладач закладу фахової передвищої освіти.
Кількість кредитів
90

Здобувачі
  • Багінська Вікторія
Роботодавці
  • Левандовська Ірина
Випускники
  • Вознюк Юлія
Рецензенти
  • Позняков Павло
  • Чемерис Михайло
  • Воробей Ірина
Голова робочої групи
Фонарюк Олена Василівна
Члени робочої групи
  • Ленчук Іван Григорович
  • Лисюк Людмила Петрівна
  • Прус Алла Володимирівна
  • Сарана Олександр Анатолійович
  • Сидорчук Нінель Герандівна

Передумови
Вимоги визначаються правилами прийому https://zu.edu.ua/pr_komisia.html
Додаткові вимоги до правил прийому
----
Інтернет адреса опису ОП
Перейти

Мета

формування загальних та фахових компетентностей майбутніх учителів математики закладів загальної середньої освіти, викладачів закладів фахової передвищої освіти; учителів інформатики закладів загальної середньої освіти, викладачів закладів фахової передвищої освіти.

Цілі

формування та розвиток професійних компетентностей, які передбачають оволодіння фундаментальними знаннями з математики, інформатики та психолого-педагогічних дисциплін, формування практичних вмінь та навичок для здійснення фахової діяльності у закладах освіти, здатності розв’язувати складні задачі та застосовувати математику та інформатику в різних сферах науки та техніки, набуття досвіду керування навчально-пізнавальною та науково-дослідницькою діяльністю.

Об'єкти вивчення та/або діяльності

освітньо-виховний процес у закладах освіти; педагогічні теорії, концепції, методики викладання освітніх і спеціальних дисциплін.

Цілі навчання

підготовка професіоналів, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми за предметною спеціальністю в освітній діяльності, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Теоретичний зміст предметної області

сучасні теоретичні засади фундаментальних і прикладних наук галузі, достатні для формування спеціалізованих умінь/навичок розв’язання проблем, необхідних для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності.

Методи, методики та технології

загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності, освітні технології та методики формування системи компетентностей за відповідними спеціальностями в закладах освіти, інформаційно-комунікаційні технології; методи компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчального процесу; інноваційні технології творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу; організація та планування освітнього процесу, виконання навчальних програм з математики та інформатики відповідно до навчального плану та графіка навчально-виховного процесу; формування загальної культури особистості; дотримання норм і правил техніки безпеки; організація дослідницької діяльності учнів

Інструменти та обладнання

сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання для освітнього процесу; спеціалізоване лабораторне та технологічне обладнання і програмне забезпечення; засоби моделювання (геометричні, математичні моделі), засоби контролю/самоконтролю; засоби самонавчання; інформаційні ресурси та технології; бази для проведення практик.

Орієнтація освітньої програми

Освітньо-професійна програма орієнтована на здобуття здобувачами вищої освіти професійних знань, умінь, навичок та інших компетентностей для успішного викладання математики та інформатики у закладах освіти.

Основний фокус

Загальна освіта в предметній області

Ключові слова

математика, інформатика, педагогіка, методика викладання математики, методика викладання інформатики, вища освіта

Особливості

Програма магістерської підготовки відповідає освітньо- кваліфікаційній характеристиці магістра середньої освіти з математики та передбачає додаткову підготовку здобувачів вищої освіти в галузі інформатики та одержання кваліфікації вчитель інформатики, викладач закладу фахової передвищої освіти інформатики

Придатність до працевлаштування

Фахівець здатний виконувати зазначені професійні роботи (відповідно до класифікатора професій ДК 003:2010 та Закону України «Про освіту» (прийнятий від 05.09.2017, набрав чинності 28.09.2017))
2351 Професіонали в галузі методів навчання
2320 Вчитель закладу загальної середньої освіти, закладу спеціалізованої освіти
2351.2 Методист
2320 Методист заочних шкіл і відділень
2359.2 Методист закладу позашкільної освіти
2352 Інспектор-методист
1210.1 Керівник (директор) закладу освіти (закладу загальної середньої освіти, закладу спеціалізованої освіти і т. ін.)
2322 Викладач закладу фахової передвищої освіти

Викладання та навчання

Студентсько-центроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, навчання через виробничу практику тощо

Види контролю

поточний, модульний, підсумковий, самоконтроль

Форми контролю

усне та письмове опитування, тестові завдання, модульні контрольні роботи, заліки, екзамени, захисти звіту практик, захисти курсових робіт, атестація.
Система підсумкового оцінювання будується на умовах академічної доброчесності та прозорості.

Оцінювання навчальних досягнень

4-х бальна шкала (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); 2-рівнева шкала (зараховано/не зараховано); 100-бальна шкала за системою ECTS (A,B,C,D,Е,F,FX).

ІК 1. Здатність розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов.
ЗК 1.  Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 2.  Здатність використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.
ЗК 3.  Здатність планувати та управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати якість виконуваних робіт.
ЗК 4.  Здатність виявляти та вирішувати проблеми у сфері професійної діяльності, бути критичним і самокритичним.
ЗК 5.  Здатність генерувати нові ідеї (креативність) та приймати обґрунтовані рішення.
ЗК 6.  Здатність розробляти та презентувати освітні проєкти, управляти ними та мотивувати виконавців на досягнення спільної мети.
ЗК 7.  Здатність здійснювати науково-педагогічні дослідження, прогнозувати та презентувати їх результати.
ФК 1.  Здатність до поглиблення знань і розуміння предметної області та професійної діяльності.
ФК 2.  Здатність використовувати інновації у професійній діяльності.
ФК 3.  Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати потреби, перспективи та наявні ресурси для професійного розвитку впродовж життя.
ФК 4.  Здатність до моделювання змісту навчання, формування в учнів ключових компетентностей та здійснення інтегрованого навчання.
ФК 5.  Здатність використовувати ефективні шляхи мотивації учнів до саморозвитку, спрямовувати їх на прогрес і формувати у них обґрунтовану позитивну самооцінку.
ФК 6.  Здатність до конструктивної та безпечної взаємодії з учасниками освітнього процесу.
ФК 7.  Здатність забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища.
ФК 8.  Здатність формувати в учнів культуру академічної доброчесності та дотримуватися її принципів у власній професійній діяльності.
ПК 1.  Здатність на основі знання фундаментальних розділів математики формулювати проблеми математично та в символьній формі з метою їхнього аналізу й розв’язання.
ПК 2.  Здатність розуміти проблеми та виділяти їхні суттєві риси, відрізняти основні ідеї від деталей та технічних викладок, виокремлювати ланцюжки міркувань у математичних доведеннях на базі аксіоматичного підходу і розташовувати їх у логічній послідовності.
ПК 3.  Здатність подавати математичні міркування та висновки з них у письмовій та усній формі, придатній для цільової аудиторії фахівців та нефахівців а також розуміти математичні міркування інших осіб, залучених до розв’язання тієї самої задачі.
ПК 4.  Спроможність розробляти математичну модель ситуації з реального світу та переносити математичні знання у нематематичні контексти, формулювати складні задачі оптимізації та прийняття рішень. Здатність перевіряти математичну модель на адекватність емпіричним даним.
ПК 5.  Здатність виражати терміни специфічної предметної області мовою математики.
ПК 6.  Здатність до удосконалення існуючих та розвитку нових математичних методів аналізу, моделювання, прогнозування, розв’язування нових проблем в наукових дослідженнях з математики та методики її навчання.
ПК 7.  Здатність формулювати складні задачі оптимізації та прийняття рішень та інтерпретувати їхні розв’язки в оригінальному контексті цих задач. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності та генерування нових математичних ідей з метою самостійної розробки проектів.
ПК 8.  Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності та генерування нових математичних ідей з метою самостійної розробки проектів.
ПК 9.  Здатність розуміти концептуальні засади освіти в галузі інформатики та методики її викладання у закладах освіти, тенденції розвитку інформатики й інформатизації суспільства, використовувати теоретичні знання і практичні вміння щодо формування у здобувачів освіти базових і предметних інформатичних компетентностей.
ПК 10.  Здатність до поглиблення знань і розуміння предметної області та професійної діяльності.
ПК 11.  Здатність визначати специфіку викладання інформатики у профільній школі, розв’язувати задачі шкільного курсу інформатики різних профілів та вибіркових модулів, виявляти готовність до організації навчального процесу з інформатики у профільних класах
ПК 12.  Здатність розробляти діагностичний інструментарій та здійснювати діагностику, моніторинг і оцінювання якості набутих знань і сформованих вмінь з інформатики у здобувачів освіти.
ПК 13.  Здатність розробляти та реалізовувати навчальні проєкти з інформатики, проєкти із залученням інформаційних технологій, інтегровані завдання, завдання прикладного характеру.
ПК 14.  Здатність до організації і проведення позанавчальної роботи здобувачів освіти з інформатики, їх самостійної і дослідницької роботи.
ПК 15.  Здатність розуміти інноваційні ІКТ-зорієнтовані педагогічні технології та використовувати їх в навчальному процесі.
ПК 16.  Здатність проектувати електронні освітні ресурси, використовувати їх у навчальному процесі, здійснювати експертне оцінювання педагогічної спроможності електронних ресурсів, їх адаптацію до вимог і потреб педагогічного процесу.

РН 1.  Демонструє вміння застосовувати знання з психології, педагогіки, фундаментальних і прикладних наук (відповідно до предметної спеціальності) у практичних ситуаціях здійснення освітньої діяльності, поглиблює знання з предметної області.
РН 2.  Демонструє вміння використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, обробки та обміну інформацією у професійній діяльності, презентації власних та спільних результатів, реалізації дистанційного та змішаного навчання тощо.
РН 3.  Називає і описує основні принципи, функції, сучасні форми та методи управління освітньої діяльності, демонструє вміння планувати й управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати її якість.
РН 4.  Формулює наявні проблеми у сфері освітньої діяльності, демонструє навички їх критичного аналізу, генерує нові ідеї, аргументує можливі шляхи їх вирішення та критично оцінює їх спроможність.
РН 5.  Описує методику розробки освітніх проєктів, пояснює зміст та призначення їх етапів, аналізує спроможність управління процесом їх впровадження, прогнозує очікувані результати.
РН 6.  Визначає і характеризує основні принципи, закони та методики науково-педагогічних досліджень; описує апарат науково-педагогічного дослідження, демонструє навички презентації результатів науково-педагогічного дослідження.
РН 7.  Визначає, аналізує та характеризує педагогічні інновації, демонструє вміння їх практичного застосування у професійній діяльності.
РН 8.  Описує показники якості педагогічної діяльності, аналізує можливі впливи на них внутрішніх і зовнішніх чинників, визначає індивідуальні професійні потреби, шляхи покращення власної педагогічної майстерності, обирає ресурси для професійного розвитку впродовж життя.
РН 9.  Демонструє уміння класифікувати, упорядковувати і узагальнювати навчальний матеріал відповідно до умов навчального процесу, потреб формування ключових компетентностей та інтегрованого навчання.
РН 10.  Називає і аналізує шляхи мотивації учнів до саморозвитку, демонструє вміння розробляти план практичної реалізації для формування адекватної позитивної самооцінки й я-ідентичності.
РН 11.  Демонструє уміння забезпечувати конструктивну та безпечну взаємодію з учасниками освітнього процесу.
РН 12. Знає та дотримується умов функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища.
РН 13.  Демонструє здатність діяти автономно і в команді.
РН 14.  Демонструє дотримання культури академічної доброчесності у власній діяльності та демонструє вміння формувати її в учнів.
ПР 1. Використовує загальноприйняту термінологію державною та іноземною мовами у науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності із професійних питань; вибирає спеціальну літературу; знаходить, аналізує та використовує інформацію з різних довідкових джерел.
ПР 2. Відтворює знання фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань і використання математичних методів у обраній професії.
ПР 3. Володіє математичними методами аналізу, прогнозування та оцінки параметрів моделей, математичними способами інтерпретації числових даних та принципами функціонування природничих процесів.
ПР 4. Демонструє уміння грамотної побудови комунікації в освітньому і науковому процесі, відбору вихідних даних дослідження, складання списку використаних джерел, опису наукових результатів.
ПР 5. Вибирає і використовує фундаментальні математичні закономірності у професійній діяльності, інтегрує знання з різних галузей для вирішення теоретичних та/або практичних задач і проблем.
ПР 6. Обгрунтовує застосування нових підходів для вироблення стратегії прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах.
ПР 7. Пояснює і обгрунтовує раціональні способи пошуку та використання науково-технічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; вибирає інформаційні ресурси, у тому числі електронні, для пошуку відповідних математичних моделей.
ПР 8. Розуміє концептуальні засади освіти в галузі інформатики та методики її викладання у закладах освіти, тенденції розвитку інформатики й інформатизації суспільства.
ПР 9. Демонструє теоретичні знання і практичні вміння щодо формування у здобувачів освіти базових і предметних інформатичних компетентностей.
ПР 10. Проявляє здатність до пошуку додаткової інформації, її самостійного опрацювання з метою поглиблення знань предметної області.
ПР 11. Розуміє і визначає специфіку викладання інформатики у профільній школі, демонструє вміння організації навчального процесу з інформатики у профільних класах
ПР 12. Володіє вміннями розв’язку задач шкільного курсу інформатики різних профілів і вибіркових модулів, вміє аналізувати та оцінювати ефективність їх розв'язку.
ПР 13. Вміє розробляти діагностичний інструментарій та проводити діагностику, моніторинг і оцінювання якості набутих знань і сформованих умінь з інформатики у здобувачів освіти.
ПР 14. Вміє розробляти і реалізовувати навчальні проєкти з інформатики та проєкти із залученням інформаційних технологій.
ПР 15. Вміє розробляти інтегровані завдання та завдання прикладного характеру, використовувати у навчальному процесі.
ПР 16. Вміє організовувати і проводити позанавчальну, самостійну і дослідницьку роботу здобувачів освіти з інформатики.
ПР 17. Знає і розуміє сутність інноваційних ІКТ-зорієнтованих педагогічних технологій та впроваджує їх у навчальному процесі.
ПР 18. Вміє проєктувати електронні освітні ресурси, використовувати їх у навчальному процесі, здійснювати експертне оцінювання педагогічної спроможності електронних ресурсів, їх адаптацію до вимог і потреб педагогічного процесу.

Кадрове забезпечення

1. Проведення лекцій з навчальних дисциплін науково-педагогічними (науковими) працівниками відповідної спеціальності за основним місцем роботи (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
а) які мають науковий ступінь та/або вчене звання – мінімум 100%)
б) які мають науковий ступінь доктора наук або вчене звання професора – понад 25%
2. Проведення лекцій з навчальних дисциплін, що забезпечують формування професійних компетентностей, науково-педагогічними (науковими) працівниками, які є визнаними професіоналами з досвідом роботи за фахом:
- дослідницької, управлінської, інноваційної або творчої роботи за фахом – 21%.
3. Наявність сертифіката відповідно до Загальноєвропейської рекомендації із мовної освіти на рівні не нижче В2 з іноземної мови або кваліфікаційні документи (диплом про вищу освіту, науковий ступінь) – 2 особи.

Матеріально-технічне забезпечення

У Житомирському державному університеті імені Івана Франка наявна достатня матеріально-технічна база для підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта за предметною спеціальністю 014.04 Середня освіта (Математика):
- тематичні кабінети, спеціалізовані лабораторії
- комп’ютерні класи
- мультимедійне обладнання

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

- інтернет ресурси університету:
офіцфйний сайт Житомирського дердавного університету іметі Івана Франка https://zu.edu.ua/;
консультаційний центр допомоги вступнику ЖДУ імені Івана Франка https://enter.zu.edu.ua/;
портал «PROJECT» https://project.zu.edu.ua/;
електронна бібліотека ЖДУ імені Івана Франка http://eprints.zu.edu.ua/;
необмежений, у тому числі бездротовий, доступ до Internet)
- бібліотека, читальні зали університету
- навчальний і робочі навчальні плани
- графік навчального процесу
- навчально-методичні комплекси
- матеріали для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти
- програми практик
- методичні вказівки до виконання дипломних та кваліфікаційних робіт
- програми атестації здобувачів вищої освіти

Національна кредитна мобільність

На основі двосторонніх договорів між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та Державним університетом «Житомирська політехніка», Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, ДВНЗ «Ужгородський національний університет».

Міжнародна кредитна мобільність

На основі двосторонніх угод про співпрацю між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та Поморською Академією в Слупську (м. Слупськ, Польща), Лодзьким університетом (м. Лодзь, Польща).

Форма атестації

Атестація випускників освітньо-професійної програми спеціальності 014 Середня освіта за предметною спеціальністю 014.04 Середня освіта (Математика) проводиться у формі атестаційного іспиту з інформатики з методикою викладання та захисту кваліфікаційної роботи з математики та методики викладання та завершується видачею документа встановленого зразка про присудження ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: магістр середньої освіти (Математика). Вчитель математики, викладач закладу фахової передвищої освіти. Вчитель інформатики, викладач закладу фахової передвищої освіти
Атестація здійснюється відкрито і гласно


© Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2023