програма призначена для підготовка фахівців, здатних вирішувати типові професійні завдання в галузі інформатики та реалізувати професійну діяльність у сфері освітньо-виховного процесу з закладах середньої освіти; формування професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики; оволодіння теоретичними основами інформатики та інформаційно-комунікаційними технологій, методикою та інноваційними технологіями навчання інформатики
формування професійної компетентності майбутніх учителів інформатики середніх навчально-виховних закладів.
освітній процес у закладах середньої освіти (рівень базової середньої освіти) за предметною спеціальністю інформатика.
формування у здобувачів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі з організації освітнього процесу, зумовлені закономірностями й особливостями сучасної теорії та методики навчання інформатики, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
сучасні теоретичні засади інформатики та суміжних з нею наук (достатні для формування предметних компетентностей), педагогіки та психології, методики навчання з інформатики (рівень базової середньої освіти).
словесні, наочні, практичні, практико-теоретичні, пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, частково-пошукові, проблемні, дослідницькі, індуктивні, дедуктивні; здоров’язбережувальні технології, інформаційно-комунікаційні, комунікативно-мовленнєві, соціально-комунікативні, розвивальні, діагностичні, пропедевтичні, особистісно зорієнтовані, діяльнісні, диференційованого навчання, методики виховного спрямування тощо.
обладнання та устаткування, необхідне для формування предметних компетентностей, технічні засоби навчання, друковані та Інтернет-джерела інформації, необхідні в освітньому процесі; використання баз інших установ для проведення навчальних практик і педагогічної практики в базовій середній школі.
Освітньо-професійна програма (орієнтована на здобуття студентами професійних знань, умінь, навичок та інших компетентностей для успішного здійснення професійної діяльності)
Спеціальна освіта в галузі 01 Освіта / Педагогіка за предметною спеціальність 014.09 Середня освіта (Інформатика), яка орієнтована на оволодіння фундаментальними знаннями у галузі інформатики та методики її навчання зі здатністю до використання сучасних методів навчання інформатики в закладах загальної середньої освіти.
освіта, інформатика, програмування, інформаційні технології в освіті.
Програма передбачає підготовку здобувачів вищої освіти до впровадження нових освітніх, педагогічних та інформаційних технологій в професійній (навчальній) діяльності. Програма є основою до вивчення класичної математики та шкільного курсу з методикою навчання та включає в себе авторські розробки вчителів-практиків. Містить різні види навчальних та виробничих практик, зокрема, педагогічний компонент представлений як 40 % від усього навчального навантаження.
Фахівець здатний виконувати зазначені професійні роботи (відповідно до класифікатора професій ДК 003:2010)
2320 Вчитель закладу загальної середньої освіти
3330 Асистент вчителя
2359.2 Педагог-організатор
2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми
3340 Лаборант (освіта)
Студентоцентроване навчання; персональний підхід до кожного студента; зорієнтованість на вирішення індивідуальної навчальної проблеми, навчання через виробничу практику. Організаційні форми: лекції, семінари, практичні і лабораторні заняття, індивідуальні заняття, самостійна робота.
поточний, модульний, підсумковий, самоконтроль.
усне та письмове опитування, тестові завдання, модульні контрольні роботи, заліки, екзамени, захисти звіту практик, захисти курсових робіт, атестація.
Система підсумкового оцінювання будується на умовах академічної доброчесності та прозорості.
4-х бальна шкала (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); 2-рівнева шкала (зараховано/не зараховано); 100-бальна шкала за системою ECTS (A,B,C,D,Е,F,FX).
1. Проведення лекцій з навчальних дисциплін науково-педагогічними (науковими) працівниками відповідної спеціальності за основним місцем роботи (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
а) які мають науковий ступінь та/або вчене звання - (не менше 65%)
б) які мають науковий ступінь доктора наук або вчене звання професора (не менше 10%)
2. Проведення лекцій з навчальних дисциплін, що забезпечують формування професійних компетентностей, науково-педагогічними (науковими) працівниками, які є визнаними професіоналами з досвідом роботи за фахом (мінімальний відсоток визначеної навчальним планом кількості годин):
а) дослідницької, управлінської, інноваційної або творчої роботи за фахом (15%)
Наявність сертифіката відповідно до Загальноєвропейської рекомендації із мовної освіти на рівні не нижче В2 з іноземної мови (4 особи).
Забезпеченість аудиторним фондом, комп’ютерними робочими місцями, лабораторіями, необхідними для виконання навчальних планів; мінімальний відсоток кількості аудиторій з мультимедійним обладнанням відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності. Наявність соціально-побутової інфраструктури: бібліотеки, у тому числі читального залу; пунктів харчування; актового залу; спортивного залу; спортивних майданчиків. Забезпеченість здобувачів вищої освіти гуртожитком – 100%.
Інформаційне забезпечення: бібліотечний ресурс (фахова література, вітчизняні та закордонні фахові періодичні видання, в тому числі в електронному вигляді), електронний репозитарій, доступ до баз даних періодичних наукових видань, наявність веб-сайту ЖДУ, наявність електронного ресурсу ZDU Project, системи автоматизованої перевірки завдань з програмування Е-olymp. Навчально-методичне забезпечення: опис освітньої програми, начальний план, робочий навчальний план, робочі програми, комплекси навчально-методичного забезпечення, навчальні матеріали з кожної дисципліни навчального плану, програми практичної підготовки, робочі програм практик, методичні матеріали для проведення атестації здобувачів.
Криворізький державний педагогічний університет, Український державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.
На основі двосторонніх договорів між Житомирським державним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти зарубіжних країн-партнерів: Лодзький університет (Польща), Вища школа економіки в Бидгощі (Польща).
Атестація випускників освітньо-професійної програми спеціальності 014 Середня освіта за предметною спеціальністю 014.09 Середня освіта (Інформатика) проводиться у формі двох атестаційних іспитів*: з інформатики, з теорії та методики викладання інформатики; та завершується видачою документу встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра із присвоєнням освітньої кваліфікації: бакалавр середньої освіти (Інформатика); професійної кваліфікації: вчитель-бакалавр (Інформатика).
Атестація здійснюється відкрито і гласно.
* Задля забезпечення реалізації індивідуальної траєкторії освіти та задоволення наукових інтересів й у разі складання двох атестаційних екзаменів/ іспитів (одного атестаційного та одного кваліфікаційного) здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти має право складати один з них у формі дипломної роботи.